IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Ile obrażeń zada mój pokemon? - Czyli poradnik dla Sędziego

Go down 
AutorWiadomość
BlackDream
Cesarzowa Księżyca
BlackDream

Posty : 448
Join date : 26/12/2017
Age : 18

PisanieTemat: Ile obrażeń zada mój pokemon? - Czyli poradnik dla Sędziego   Czw 28 Gru 2017, 15:35

Na naszym forum obowiązuje system statystyk. Każdy pokemon ma swoje własne indywidualne statystyki, które mogą się rozwijać poprzez walki, treningi, a także witaminy. Służą one do sędziowania walk. Głównym elementem na jakim opiera się ten system jest ten oto wzór:


(A+BP-O)*STAB*Bonus*CRIT*EF

Oto co oznaczają skróty użyte we wzorze:

~A. Czyli atak, fizyczny, bądź specjalny pokemona atakującego, w zależności od tego pod jaką kategorię podchodzi użyty atak.
~BP. Czyli wyjściowa siła ataku. Jest ona podana w tabeli opisanej "Att" na serebii.net oraz "Pwr." na Pokedexie Sage.
~O. Czyli obrona pokemona który obrywa. Fizyczna bądź specjalna, w zależności od tego pod jaką kategorię podchodzi atak którym dostaje.
~STAB. To bonus który dostaje pokemon w przypadku gdy typ ataku którego używa pokrywa się z jednym z jego typów. Zwykle wynosi on 1,5 wyjątkiem jest sytuacja w której pokemon posiada umiejętność Adaptability.
~Bonus. Czyli wszelkiego rodzaju zmiany w obronie/ataku wprowadzone na czas bitwy przez umiejętność lub atak jednego z walczących. Dokładniej o tym można przeczytać poniżej.
~CRIT. Czyli cios krytyczny. Jeżeli takowy nastąpi zamiast słowa "CRIT" wstawiamy liczbę dwa, jeśli nie ma ciosu krytycznego po prostu ignorujemy ten wyraz.
~EF. Efektywność. Każdy pokemon posiada swoją tabele efektywności, którą możemy znaleźć na jego stronie na serebii.net. Mnożymy wszystko przez efektywność danego typu ataku na danego pokemona. Jeśli wynosi ona np. x2 to mnożymy wszystko przez 2. Analogicznie jeżeli pokemon ziemny oberwie elektrycznym atakiem to w odpornościach ma wpisane "x0" więc mnożymy wszystko przez 0.


Bonusy~

Istnieje wiele ataków, które mogą zwiększać, oraz zmniejszać poszczególne statystyki pokemonów, w zależności od ataku będzie to jeden z naszych pokemonów, albo przeciwnik. Przykładami takich ataków są sword dance, czy bulk up. Te ataki jako jedyne działanie posiadają podnoszenie statystyk naszego pokemona. Są też ataki których efektem ubocznym jest mieszanie w statystykach, np: Crunch, lub Leaf Strom. W przypadku gdy statystyki jakiegoś uczestniczącego w walce pokemona zostaną zmienione, należy to uwzględnić we wzorze. Domyślnie pole "Bonus" w trakcie wyliczania obrażeń wynosi jeden. Jednak gdy np. jakiś pokemon podniesie sobie atak o dwa poziomy, co jest równe 20% wpisujemy tam 1+0,2=1,2. To samo, tylko na odwrót jest w przypadku obniżenia ataku tego pokemona, czyli odejmujemy te 20%, czyli 1-0,2=0,8.
W przypadku gdy nasz pokemon ma podwyższony atak(np. o 2), a przeciwnik obniżoną obronę (np. o 3) sumujemy to i wychodzi nam 50% na plus do bonusu naszego poka, czyli do standardowego jeden dodajemy 0,5, co daje we wzorze 1,5.
Na przykładzie:
Mamy walkę Weavile (50 atak) vs. Torterra (50 obrona).
Weavile użył sword dance co podwyższa jego atak o 20%. Do tego użył trzech leer czym obniżył defensywę Torterry o 30%. Następnie uderzył brick break.
Wzór na obrażenie z bick break wygląda więc następująco:
(A+BP-O)|*STAB*|Bonus*|CRIT*|EF
(50+75-50)|  *1*|  1,5* |1*      |1
Bonus wynosi 1,5 ponieważ do bazowego 1 dodaliśmy podwyższony atak (0,2) oraz obniżoną obronę pokemona przyjmującego cios (0,3). Gdyby jednak obrona Toretrry była nie obniżona, a podwyższona o 30% (0,3) to zniwelowała by całkowicie podwyższony atak Weavile i bonus wynosił by 0,9. Jak więc można zauważyć obniżanie i podwyższanie poszczególnych statystyk może mieć duże znaczenie.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://pokemoneternum.forumpolish.com
 
Ile obrażeń zada mój pokemon? - Czyli poradnik dla Sędziego
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pokemon Eternum :: Organizacja :: Sprawy Ogólne :: Poradniki-
Skocz do: