IndeksCalendarFAQSzukajUżytkownicyGrupyRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Zmiany Stanu

Go down 
AutorWiadomość
BlackDream
Cesarzowa Księżyca
BlackDream

Posty : 448
Join date : 26/12/2017
Age : 18

PisanieTemat: Zmiany Stanu   Sro 27 Gru 2017, 14:15

Pokemon podpalony traci podczas walki 1/8 część maksymalnej ilości HP w każdej turze. Dodatkowo jego statystyka ataku zmniejszona jest o 50%.

    JAK STOSOWAĆ?
  • Użycie Flame Orb.
  • Pokemony z umiejętnością Flame Body mają szansę na podpalenie przeciwnika przy kontakcie fizycznym.
  • Ataki: Tri Attack [6.666%], Blaze Kick [10%], Blue Flare [10%], Ember [10%], Fire Blast [10%], Fire Fang [10%], Fire Punch [10%], Flame Wheel [10%], Flamethower [10%], Heat Wave [10%], Ice Burn [10%], Searing Shot [10%], Lava Plume [30%], Scald [30%], Sacred Fire [50%], Inferno [zawsze], Will-o-Wisp [nie zadaje obrażeń, zawsze]


    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Status nie działa na żadnego Pokemona typu ognistego oraz posiadaczy umiejętności Vater Veil.
  • Za pomocą trzymanej jagody Lum lub Rawst.
  • Użycie na Pokemonie medykamentów: Full Heal, Full Restore, Heal Powder lub Burn Heal.
  • Użycie ataku Heal Bell lub Aromatherapy.
  • Wycofanie Pokemona z umiejętnością Natural Cure z pola walki, całkowicie leczy poparzenie.
  • Pokemony z umiejętnością Hydration leczą poparzenie podczas deszczu.
  • Pokemony z umiejętnością Shed Skin mają szansę na wyleczenie się z poparzenia podczas każdej tury.


    INNE:
  • Podpalenie podnosi Pokemonom z umiejętnością Flare Boost statystykę specjalnego ataku o 50%.
  • Umiejętność Guts ignoruje spadek ataku przez poparzenie i podnosi statystykę ataku o 50%



ZAMROŻENIE
Ten status skutecznie uniemożliwia Pokemonom poruszanie się, a tym samym jakikolwiek atak na kilka tur.

    JAK STOSOWAĆ?
  • Ataki: Tri Attack [6.666%], Blizzard [10%], Freeze-Dry [10%], Ice Beam [10%], Ice Fang [10%], Ice Punch [10%], Powder Snow [10%], Secret Power [użyty na terenie lodowym, 30%].


    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Status nie działa na Pokemony typu lodowego oraz posiadaczy umiejętności Magma Armor.
  • Zamrożony Pokemon ma 20% szansy na odzyskanie pełnej sprawności w każdej turze od otrzymania statusu.
  • Użycie ataków Flame Wheel, Flare Blitz, Sacred Fire, Scald oraz Steam Eruption.
  • Otrzymanie obrażeń od ataku typu ognistego niweluje działanie statusu.
  • Wycofanie Pokemona z umiejętnością Natural Cure, całkowicie leczy go z zamrożenia.
  • Pokemony z umiejętnością Shed Skin mają dodatkową szansę na wyleczenie statusu w każdej turze.
  • Pokemony z umiejętnością Hydration wyleczą status podczas deszczu.
  • Użycie ataku Aromatherapy lub Heal Bell.
  • Zastosowanie medykamentów: Ice Heal, Heal Powder, Full Heal lub Full Restore.
  • Uniknięcie statusu dzięki trzymanej/podanej jagodzie Lum lub Aspear.


PARALIŻ
Paraliż może uniemożliwić Pokemonowi poruszanie się, a tym samym atak w następnych turach. Szansa na niepowodzenie ataku wynosi 25%. Dodatkowo o tyle samo procent zmniejszona jest jego szybkość.

    JAK STOSOWAĆ?
  • Za pomocą Light Ball.
  • Pokemony z umiejętnością Effect Spore mają 10% szansy na sparaliżowanie przeciwnika przy kontakcie fizycznym.
  • Pokemony z umiejętnością Static mają 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika przy kontakcie fizycznym.
  • Ataki: Tri-Attack [6.666%], Bolt Strike [10%], Freeze Shock [10%], Thunder Fang [10%], Thunderbolt [10%], Thunderpunch [10%], Thundershock [10%], Body Slam [30%], Bounce [30%], Discharge [30%], Force Palm [30%], Lick [30%], Secret Power [30%], Spark [30%], Thunder [30%], Glare [nie zadaje obrażeńm, zawsze], Nuzzle [zawsze], Stun Spore [nie zadaje obrażeń, zawsze], Thunder Wave [nie zadaje obrażeń, zawsze], Zap Cannon [zawsze].


    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Na status odporne są Pokemony typu elektrycznego i posiadacze umiejętności Limber.
  • Wycofanie Pokemona z umiejętnością Natural Cure z pola walki, całkowicie leczy paraliż.
  • Pokemony z umiejętnością Hydration leczą paraliż podczas deszczu.
  • Pokemony z umiejętnością Shed Skin mają szansę na wyleczenie paraliżu podczas każdej tury.
  • Użycie ataków Aromatherapy lub Heal Bell.
  • Zastosowanie medykamentów: Paralyze Heal, Heal Powder, Full Heal lub Full Restore.
  • Uniknięcie statusu dzięki trzymanej/podanej jagodzie Lum lub Cheri.


    INNE:
  • Umiejętność Quick Feet niweluje zmniejszenie szybkości pokemona i zwiększa jego szybkość 50%. Wciąż jednak może on być niezdolny do ruchu.


ZATRUCIE
Pokemon w przypadku zwykłego zatrucia traci 1/8 maksymalnej ilości punktów życia w każdej turze. Przy ciężkim zatruciu Pokemon w pierwszej turze traci 1/16 maksymalnej ilości HP. Z każdą kolejną turą obrażenia zwiększają się o tą samą ilość. (czyli: sędzia liczy 1/16 max HP pokemona, w pierwszej turze tyle ów pok traci, w drugiej traci 2 razy 1/16 max HP, w trzeciej 3 razy 1/16 max HP, itd.)
Ruch Toxic zawsze trafia gdy użyty przez pokemona typu trującego, nawet gdy przeciwnik jest w trakcie ruchu takiego jak Fly czy Dig.

    JAK STOSOWAĆ?
  • Za pomocą Toxic Orb [powoduje ciężkie zatrucie].
  • Pokemony z umiejętnością Effect Spore mają 9% szansy na zatrucie przeciwnika.
  • Pokemony z umiejętnością Poison Point oraz Poison Touch mają 30% szansy na zatrucie przeciwnika przy kontakcie fizycznym.
  • Ataki: Cross Poison [10%], Poison Tail [10%], Sludge Wave [10%], Twineedle [20%], Gunk Shot [30%], Poison Jab [30%], Poison Sting [30%], Secret Power [użyty na trawiastym terenie, 30%], Sludge [30%], Sludge Bomb [30%], Poison Fang [powoduje ciężkie zatrucie, 30%], Smog [40%], Poison Gas [nie zadaje obrażeń, zawsze], Poisonpowder [nie zadaje obrażeń, zawsze], Toxic Spikes [zależy od ilości nałożonych warstw - jedna to zwykła trucizna, dwie to ciężka trucizna; zatruwa zawsze przy zmianie przeciwnika, nie zadaje bezpośrednich obrażeń], Toxic [nie zadaje obrażeń, zawsze powoduje ciężkie zatrucie].


    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Pokemony typu trującego i stalowego oraz posiadacze umiejętności Immunity są odporni na działanie statusu.
  • Wycofanie Pokemona z umiejętnością Natural Cure z pola walki, całkowicie leczy zatrucie.
  • Pokemony z umiejętnością Hydration leczą zatrucie podczas deszczu.
  • Pokemony z umiejętnością Shed Skin mają szansę na wyleczenie zatrucia podczas każdej tury.
  • Użycie ataków Aromatherapy lub Heal Bell.
  • Zastosowanie medykamentów: Antidote, Heal Powder, Full Heal lub Full Restore.
  • Uniknięcie statusu dzięki trzymanej/podanej jagodzie Lum lub Pecha.


    INNE:
  • Atak Pokemonów z umiejętnością Toxic Boost wzrasta o 50%, gdy są dotknięte zatruciem, jednak wciąż otrzymują one obrażenia.
  • Pokemon z umiejętnością Poison Heal co turę leczy 1/8 swojego maksymalnego HP


SEN
Uśpiony pokemon podczas walki nie może nic zrobić. Jest wtedy wystawiony na ataki wroga. Taki stan trwa od 1 do 5 tur. W przypadku użycia ruchu Rest pokemon śpi tylko przez dwie tury.

    JAK STOSOWAĆ?
  • Pokemony z umiejętnością Effect Sporet mają 10% szansy na uśpienie przeciwnika.
  • Ataki: Nie zadające obrażeń (z racji, że zawsze usypiają, podana została ich celność): Dark Void (80%), Grass Whistle (55%), Hypnosis (60%), Lovley Kiss (75%), Rest (Leczy Całe HP, 100%), Sing (55%), Sleep Powder (75%), Spore (100%), Yawn (100%, usypia w drugiej turze)
    Zadające obrażenia: Relic Song (10%), Secret Power (30%)


    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Pokemony z umiejętnościami Vital Spirit i Insomnia są odporne na uśpienie.
  • Pokemon z umiejętnością Early Bird śpi o połowę krócej (jedną turę po użyciu Rest).
  • Wycofanie Pokemona z umiejętnością Natural Cure z pola walki, całkowicie leczy sen.
  • Pokemony z umiejętnością Hydration leczą sen podczas deszczu.
  • Pokemony z umiejętnością Shed Skin mają szansę na wyleczenie snu podczas każdej tury.
  • Użycie ataków Aromatherapy lub Heal Bell.
  • Zastosowanie medykamentów: Aweking, Full Heal, Lava Cookie, Full Restore, Old Gateau, Heal Powder.
  • Uniknięcie statusu dzięki trzymanej/podanej jagodzie Lum lub Cheri.



    INNE:
  • Użycie ruchu Safeguard całkowicie zasłania przed ruchami statusowymi.
  • Użycie ruchu Worry Seed zmienia umiejętność wroga na Insomnia
  • Użycie ruchu Sleep Talk pozwala na wykonanie jednego losowego ataku podczas snu. Użycie ruchu Snore zadaje obrażenia, gdy pokemon śpi.


KONFUZJA
Skonfundowany pokemon w danej turze posiada 33% szans na to, że nie wykona ataku i zamiast tego uderzy samego siebie, zabierając sobie obrażenia takie jakby zaatakował siebie neutralnym atakiem (specjalnym, lub fizycznym, w zależności od tego jaki atak miał wykonać) o mocy 40 (bez możliwości ciosu krytycznego).


    JAK STOSOWAĆ?
  • Ataki: Nie zadające obrażeń (z racji, że zawsze konfundują, podana została ich celność): Confuse Ray (100%), Flatter (Podnosi sp.atak przeciwnika, 100%), Supersonic (55%), Swagger (Podnosi atak przeciwnika, 90%), Sweet Kiss (75%), Teeter Dance (Trafia w każdego wroga i sojusznika (100%)
    Zadające obrażenia: Chatter (100%), Confusion (10%), Duzzy Punch (20%), Dynamic Punch (100%), Psybeam (10%), Rock Climb (20%), Sacret Power (30%), Signal Beam (10%), Water Pulse (20%), Hurricane (30%)


    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Konfuzja znika samoistnie po 1-4 turach.
  • Zmiana pokemona na innego.
  • Pokemon z umiejętnością Own Tempo nie może zostać skonfundowany.
  • Użycie ataków Aromatherapy lub Heal Bell.
  • Zastosowanie medykamentów: Full Heal, Lava Cookie, Full Restore, Old Gateau, Heal Powder.
  • Uniknięcie statusu dzięki trzymanej/podanej jagodzie Lum lub Persim.



    INNE:
  • Użycie ruchu Safeguard całkowicie zasłania przed ruchami statusowymi.


UWIĘZIENIE
Gdy pokemon zostanie trafiony przez wiążący ruch, zostaje uwięziony. Status uwięzienia trwa od 4 do 5 tur. Pokemon może być pod działaniem tylko jednego ruchu wiążącego na raz. Pokemon znajdujący się pod działaniem tego statusu otrzymuje obrażenia równe 1/8 jego maksymalnego HP na koniec każdej tury. Uwięziony pokemon nie może również uciec z walki bądź zostać zamieniony na innego pokemona.


    JAK STOSOWAĆ?
  • Ataki: Magma Storm, Sand Tomb, Whirlpool, Wrap, Bind, Clamp, Infestation, Fire Spin

    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Pokemony o Typie Duch mogę zostać wymienione bądź uciec z pola bitwy nawet jeśli znajdują się pod wpływem statusu uwięzienia.
  • Jeśli pokemon trzyma Smoke Ball może uciec z walki ignorując efekt Uwięzienia.
  • Jeśli pokemon trzyma Shed Shell może zostać zamieniony w walce ignorując efekt Uwięzienia.

    INNE:
  • Jeśli pokemon trzyma Grip Claw jego ataki wiążące utrzymują przeciwnika przez 7 tur.
  • Jeśli pokemon trzyma Binding Band jego ataki wiążące zadają 1/6 maksymalnego HP.


KLĄTWA
Jeśli pokemon o typie Ghost użyje ruchu Curse, jego cel znajdzie się pod wpływem klątwy. Pokemon pod wpływem klątwy otrzymuje obrażenia równe 1/4 jego maksymalnego HP na koniec każdej tury.


    JAK STOSOWAĆ?
  • Ataki: Curse

    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Zmiana pokemona usuwa klątwę.

    INNE:
  • Jeśli pokemon pod wpływem klątwy skorzysta z Batton Pass, klątwa zostaje przeniesiona na pokemona, który wszedł w miejsce tego, który wcześniej był pod wpływem klątwy.


POTKNIĘCIE

Pokemon który się potknie traci swój następny atak. Pokemon może potknąć się tylko w wyniku zostania trafionym przez innego pokemona, przed tym jak sam wykona atak.


    JAK STOSOWAĆ?
  • Razor Fang i King's Rock Każdy cios zadający obrażenia ma 10% na to, że trafiony nim przeciwnik się potknie.
  • Ataki: Air Slash [30%], Astonish [30%], Bite [30%], Bone Club [10%], Dark Pulse [20%], Dragon Rush [20%], Extrasensory [10%], Fake Out [100%] (tylko 1 tura), Fire Fang [10%], Fling [100%] (Tylko jeśli użytkownik trzyma King's Rock lub Razor Fang, po ataku przedmiot znika), Headbutt [30%], Heart Stamp [30%], Hyper Fang [10%], Ice Fang [10%], Icicle Crash [30%], Iron Head [30%], Needle Arm [30%], Rock Slide [30%], Rolling Kick [30%], Secret Power [30%] (Tylko w Caves, Rocky Terrain, Burial Grounds i Space), Sky Attack [30%], Snore [30%], Steamroller [30%], Stomp [30%], Thunder Fang [10%], Twister [20%], Waterfall [20%], Zen Headbutt [20%], Zing Zap [30%]

    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Pokemony z umiejętnością Inner Focus są odporne na potknięcia.

    INNE:
  • Pokemony z umiejętnością Steadfast po potknięciu zyskują na prędkości.


ZAKOCHANIE

Zauroczony pokemon nie może wykonać zleconego mu ataku w 50% przypadków, również przeciwko innemu pokemonowi niż ten który go zauroczył.

    JAK STOSOWAĆ?
  • Ataki: Attract [100%] (Użyty na pokemona przeciwnej płci.)
  • Użycie ciosu kontaktowego na Pokemona przeciwnej płci z umiejętnością Cute Charm powoduje, że atakujący pokemon zakochuje się.

    JAK UNIKNĄĆ/LECZYĆ?
  • Pokemony z umiejętnością Oblivious są odporne na Zakochanie.
  • Zakochanie kończy się gdy jeden z dwóch Pokemonów (Zauroczony bądź zauraczający) opuszcza walkę.
  • Zakochanie może zostać również usunięte poprzez zjedzenie Mental Herb lub Eggant Berry.
  • Zakochanie może zostać również usunięte poprzez zagranie na Red Flute.

    INNE:
  • Jeśli pokemon, który zostaje zauroczony trzyma Destiny Knot, to również pokemon, który spowodował zauroczenie mu ulega.
  • Zakochanie nie może zostać przeniesione przez Baton Pass.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://pokemoneternum.forumpolish.com
BlackDream
Cesarzowa Księżyca
BlackDream

Posty : 448
Join date : 26/12/2017
Age : 18

PisanieTemat: Re: Zmiany Stanu   Sro 27 Gru 2017, 14:18

SUBSTITUTE

Pokemon traci 25% swojego maksymalnego HP, aby utworzyć Substitute. Jest to maskotka ochraniającego naszego poka przed obrażeniami i niektórymi atakami. Ma taki sam typ jak i statystyki identyczne z pokemonem, który ją stworzył. Można ją zniszczyć jedynie przez zadawanie obrażeń. Ataki oparte na dźwięku nie są przez nią blokowane. Pokemon z umiejętnością Infiltrator ignoruje Substitute i atakuje bezpośrednio.

Jeśli pokemon ma dokładnie 25% maksymalnego HP, lub mniej, nie da rady utworzyć Substitute.

Super Fang działa na maskotce, nie na pokemonie się za nią ukrywającym. Podobnie Pain Split, Dream Eater, etc.

Kiedy pokemon ustawi Substitute, nie może na niego zostać nałożony żaden status. To znaczy: nie zadziała Toxic, Thunder Wave, Will-O-Wisp, Confuse Ray, Swagger etc. Podobnie Leech Seed. Yawn nie zadziała na poka za maskotką. Jednak jeżeli ten już będąc drowsy stworzy Substitute, w następnej turze i tak zaśnie. Pokemon ukrywający się za maskotką nie może się potknąć (flinch) lub otrzymać statusu w wyniku ataku innego pokemona na Substitute. Lock-On, Mind Reader, Nightmare, Ghost-type Curse, oraz Sketch również nie mają efektu na Substitute.

Recoil damage, jak i obrażenia z wcześniej otrzymanych statusów (np. poparzenie) otrzymuje bezpośrednio pokemon, nie maskotka. Jeśli pokemon w konfuzji da radę założyć Substitute, to potem wciąż może zadać sam sobie obrażenia.

Maskotka może zostać przekazana dowolnemu innemu pokemonowi za pomocą Baton Pass, zmieni się jej typ i staty, jednak pozostałe HP zostanie takie samo (zawsze będzie to 25% HP pokemona używającego Substitute)

Pokemon ukrywający się za Subem nie da rady wykonać takich ruchów jak: Counter, Mirror Coat, oraz Metal Burst.

Future Sight, oraz Doom Desire uderzają w Substitute, nawet jeśli zostały użyte zanim pokemon się za nią ukrył.

Pursuit uderza w maskotkę, nawet jeśli używający jej pokemon jest wymieniany.

Pokemon za Substitute nie może zostać uwięziony. Stworzenie maskotki kiedy pokemon jest uwięziony, uwalnia go.

Pokowi za Subem nie da się ukraść itemu ani go wymienić. (Thief, Knock Off, Covet, Trick, Pluck etc.) Nie może też zostać zniszczony przez Incinerate. Nie działa też dawanie itemu przez Bestow. Nie działa kradzież przez umkę Pickpocket.

Pokemonowi za maskotką nie da się zmniejszyć stat, zarówno za pomocą ruchów, jak i umiejętności. (Leer, Moonblast, Intimidate)

Jeśli pokemon używający Rage schowa się za Substitute, efekt Rage się nie aktywuje kiedy uderzona zostanie maskotka.

Pay Day nie daje pieniędzy kiedy uderza w Substitute.

Mimic nie działa na Substitute. Natomiast Snatch jest w stanie ukraść jej efekt.

Smelling Salt nie ma szczególnego działania kiedy uderza w maskotkę, nawet jeśli pokemon za nią ukryty jest sparaliżowany. Podobnie Wake-Up Slap, nawet jeśli pokemon za Subem śpi.

Jagody powodujące konfuzję (np. Figy Berry) nie powodują jej u pokemona za maskotką. Poza tym ich działanie jest bez zmian.

Enigma Berry nie zadziała, jeśli cios przyjmie Substitute.

Jeśli U-Turn przeciwnika zniszczy Substitute, a następnie na pole walki wejdzie pokemon z Intimidate, maskotka zablokuje jeszcze efekt tej umiejętności zanim zniknie.

Jeśli pokemon z Subem jest otoczony przez Toxic Spikes i użyje Baton Pass, pokemon który wejdzie na jego miejsce nie zostanie zatruty. Jednakże, jeśli to uziemiony typ trujący, to wchłonie ów Toxic Spikes.

Pokemon za Substitute jest odporny na dodatkowe efekty Fling.

Jeśli pokemon przeciwnika użyje Defog, to uniki poka za Subem nie zostaną zmniejszone. Reszta efektów Defog bez zmian (usuwa Screeny, Terrainy, entry hazards, etc.)

Substitute blokuje Copycat, Embargo, Gastro Acid, Heal Block, Psycho Shift, oraz Worry Seed. Jak również Acupressure, jeśli użyte w dwuwalce przez sojusznika na pokemonie z Subem.

Jeśli pokemon z Substitute zostanie uderzony przez Smack Down, Clear Smog, Circle Throw, lub Dragon Tail, ich dodatkowy efekt nie zadziała. Atak Sky Drop w ogóle nie może zostać użyty na pokemonie chowającym się za Subem.

Sub blokuje całkowicie działanie ruchu Transform, oraz umiejętności Imposter.

Oprócz ruchów opartych na dźwięku, oraz pokemona z umką Infiltrator, przez Substitute przechodzą takie ataki jak Hyperspace Hole, Hyperspace Fury, Play Nice, and Spectral Thief.

Jako Z-Move zasilany Normalinium-Z, powoduje, że wszystkie statystyki pokemona ulegają resetowi (zarówno te zmniejszone, jak i zwiększone).


~By Małża - to bardzo pomocna część i dziękuję, że wrzuciłaś to do starego poradnika.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora http://pokemoneternum.forumpolish.com
 
Zmiany Stanu
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pokemon Eternum :: Organizacja :: Sprawy Ogólne :: Poradniki-
Skocz do: